شاید صاحب غیرت بی‌غرضی پیدا شود که علاج دردی کند. بدل اشتراک، ترک نفاق پیمودن، راه اتّحاد و وفاق و عزّت و وطن‌پرستی مطلوب است.

بازگشت به صفحه اصلی
Iran International ایران اینترنشنالIran International ایران اینترنشنالرسانه۱۴۰۵/۰۵/۱۳·۰۶:۲۸·۱۴۰۵/۰۵/۱۳
پژوهشی تازه که با مرور بیش از ۳۵۰ مطالعه انجام شده، نشان می‌دهد مصرف روزانه بیش از حدود ۰.۸ گرم پروتئین به‌ازای هر کیلوگرم وزن بدن، در افراد کم‌تحرک لزوما سودی برای سلامت ندارد و حتی ممکن است روند پیری سلول‌ها را تسریع کند.

پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین‌ـ‌مدیسن می‌گویند برخلاف توصیه‌های رایج برای مصرف بیشتر پروتئین، میزان مناسب آن باید بر اساس سطح فعالیت بدنی هر فرد تعیین شود.

در یک مطالعه انسانی، کاهش مصرف پروتئین از حدود ۱.۵ به ۰.۸ گرم به‌ازای هر کیلوگرم وزن بدن، باعث افزایش سطح هورمون FGF21 و افزایش مصرف انرژی شد.

با این حال، پژوهشگران تاکید می‌کنند شواهد درباره فواید محدود کردن پروتئین در انسان هنوز محدود است و چنین رژیمی برای همه، از جمله زنان باردار، کودکان و سالمندان، توصیه نمی‌شود.

به گفته متخصصان، مقدار مناسب پروتئین باید با توجه به سن، جنسیت، ویژگی‌های ژنتیکی و میزان فعالیت بدنی هر فرد تعیین شود، نه بر اساس یک توصیه یکسان برای همه.
متن کامل را اینجا بخوانید
iranintl.com